Een middelbare school kiezen is niet makkelijk
Natuurlijk wil iedereen voor zijn kind de juiste keuze maken voor het voortgezet onderwijs, want op het voortgezet onderwijs wordt een kind klaargestoomd voor een vervolgopleiding. Of eventueel werk. Ook vindt een groot gedeelte van de puberteit hier plaats. Het is dus zeker iets om over na te denken. Hoe maakt u, samen met uw kind, de juiste schoolkeuze? Hoe bereidt u uw kind goed voor op de overstap? Digidee en het Bonhoeffer helpen u in deze spannende tijd!

Het Bonhoeffer College
Het Bonhoeffer College is een interconfessionele scholengemeenschap met een breed onderwijsaanbod zoals: Praktijkonderwijs, vmbo, mavo, havo en vwo (atheneum én gymnasium). De helft van alle leerlingen in het voortgezet onderwijs in Enschede zit op het Bonhoeffer College. De 4500 leerlingen zijn verspreid over zes verschillende locaties in de stad, hierdoor blijft het overzichtelijk en kleinschalig.

Ik kies Bonhoeffer. Wat kies jij?
Het Bonhoeffer College heeft ons gevraagd mee te denken over de vraag hoe we scholieren en ouders beter kunnen informeren over en enthousiasmeren voor de verschillende locaties en opleidingen van het Bonhoeffer. Zowel ouders als kinderen blijken heel veel praktische vragen te hebben over opleidingsmogelijkheden, maar ook bijvoorbeeld over de sfeer. Door middel van een nieuwe website op watkiesjij.nl geven we antwoord op die vragen.

In de actiewebsite en de ondersteunende wervingscampagne communiceren we van scholier naar de scholier. De definitieve keuze voor een opleiding of locatie ligt steeds vaker bij het kind zelf. Een vriendelijk ogende leeftijdgenoot maakt zo’n stap een stukje makkelijker: Ik kies Bonhoeffer. Wat kies jij?

Herken jezelf(ie) in aansprekende fotografie
We hebben een beeldtaal ontwikkeld die past bij het Bonhoeffer College en die de scholier direct aanspreekt. Er worden tegenwoordig (vooral door scholieren) veel foto’s gemaakt en verspreid via de sociale media. Onder andere foto’s die je met een smartphone van jezelf maakt. De ‘selfies’ – geschoten door Marty van Dijken – worden in alle communicatiemiddelen gebruikt.

De jongeren in de afbeeldingen zijn (echt) leerlingen van het Bonhoeffer College. Ze komen in de hele campagne en op de website terug. Ze ontvangen je. Ze spreken je aan. En laten je jouw toekomstige school zien! En ze wijzen je op belangrijke dingen in de website.
De doelgroep herkent zich direct in de afbeeldingen en voelt zich aangesproken op hun niveau.

Leeftijdgenoten als gids
De scholieren in de selfies wijzen je letterlijk de weg. Van promotiemateriaal naar de website. Van de ene opleiding naar de andere opleiding op de website. Van de website naar de Open Dag.

Maak je keuze op watkiesjij.nl
De basis van de campagne is een responsive actiewebsite. Hier komt alles samen en hier vinden de doelgroepen wat ze zoeken. Op de website kun je makkelijk een weloverwogen keuze maken voor de beste school van Enschede en omstreken. Het onderwijsaanbod is overzichtelijk gemaakt door het kort en bondig benoemen van de voordelen van de verschillende opleidingen. Je krijgt door middel van een online rondleiding een goed beeld van de verschillende locaties en sferen. Uiteraard zijn ook de data van de open dagen en informatieavonden snel te vinden. Je kunt zelfs de schoolgids downloaden, op laten sturen of het aanmeldingsformulier downloaden.

Een prachtige samenwerking tussen alle betrokken partijen. Digidee was verantwoordelijk voor concept en ontwerp. ItMundi heeft de techniek verzorgd. Het Bonhoeffer College verzorgde de content. De Bonhoeffer leerlingen leiden je door de site!

Share to be liked!
Ter promotie van de website en de campagne, en om de toekomstige leerlingen te beïnvloeden maken we met slimme middelen gebruik van het netwerk van de scholieren zelf.

Kies jij voor Bonhoeffer? Leuk! Laat het iedereen weten. Schreeuw het van de daken of beter nog… deel het op het internet! Upload je mooiste selfie via de tool op de website watkiesjij.nl en deel het met jouw sociale netwerk. Laat je vrienden weten naar welke middelbare school jij gaat! Want een goed voorbeeld doet volgen. En een goed voorbeeld stimuleer je vooral door er een mogelijke beloning aan te hangen.

Selfie maken en sharen!
Geheel in lijn met de campagne wordt een selfie-maker cadeau gegeven aan leerlingen van groep 8 die komen snuffelen op het Bonhoeffer. De give-away zit bevestigd aan een flyer met informatie over de Open dagen en de actie gecommuniceerd wordt.
Kies jij ook voor het Bonhoeffer College? Upload je selfie op watkiesjij.nl en maak kans op een Eastpak rugzak boordevol schoolspullen!

Smile! Ik ben op de Open Dag van het Bonhoeffer College!
Tijdens de Open Dagen staat op de locaties een selfie-wall waar de toekomstige scholieren een foto van zichzelf kunnen maken voor een achtergrond. Een korte beschrijving en twee voeten op de grond geven duidelijke uitleg. Smile en share!

Goede communicatie maakt kiezen makkelijk
Het Bonhoeffer College communiceert de nieuwe website via allerlei online en offline kanalen. Naast de bovengenoemde middelen kun je o.a. door advertenties, brochures, flyers, t-shirts, tasjes, spandoeken en Facebook-posts de campagne niet missen.

In alle uitingen worden de scholieren en hun ouders op dezelfde herkenbare manier aangesproken. Een heldere boodschap, veel attentiewaarde en een directe verwijzing naar de website, zodat men makkelijk een keuze kan maken voor een passende opleiding.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen
aan jouw merk kunnen binden