De energie service specialist
Geas Energiewacht heeft Digidee gevraagd om te kijken naar haar imago. Geas is dé aanbieder voor energie gerelateerde producten en diensten in Oost-Nederland. Hoe krijgen we dit tussen de oren van de huidige en toekomstige doelgroepen? Klanten en prospects oriënteren zich anders dan vroeger. Er zijn nieuwe aanbieders. Het werkgebied van Geas is veranderd. En naast de verkoop van producten en diensten moet Geas nu ook het merk gaan laden.
Geas Energiewacht
Geas Energiewacht biedt een hoogwaardige serviceverlening, die bestaat uit onderhoud, service, lease, huur en koop van o.a. verwarmings- en warmwaterapparatuur. Maar ook voor zonnepanelen, airconditioning, veiligheidskeuringen en het energielabel bent u bij Geas op het juiste adres.
Geas is met 135.000 vaste abonnees al ruim 45 jaar een begrip in Oost-Nederland. Het hoofdkantoor is gevestigd in Enschede.
Volgens ons moet Geas die makkelijk benaderbare installateur uit de buurt zijn. Dat vertrouwde ‘mannetje’ waar iedereen in de familie en de vriendenkring ook naar toe gaat. Aan de andere kant moet Geas ook die grote vooruitstrevende innovatieve partij zijn die voorloopt in de markt. Die gegarandeerd kwaliteit levert, weet wat de toekomst brengt en daar op in speelt. Geas kan beide zijn; een partij waarop je kan vertrouwen.
‘Vertrouwd met energie’
Met deze claim geven we de breedte aan van Geas. De partij die alle energiegerelateerde producten en diensten onder haar vleugels heeft. Geas, de energie service specialist, is vertrouwd met alles wat er speelt op het gebied van energie in en om de woning. Daarnaast is Geas ook voor haar klanten die vertrouwde lokale partij.
Aansprekend in een nieuwe vorm
Omdat we Geas positioneren als een vertrouwde totaalaanbieder is het belangrijk dat Geas dit niet alleen visueel uitstraalt maar dat dit ook terug te vinden is in het taalgebruik. De tone-of-voice moet aansluiten bij de merkwaarde en claim van Geas. Er moet dan ook op een vertrouwde manier gecommuniceerd worden.
De nieuwe vormentaal verbindt de verschillende uitingen en biedt de mogelijkheid om een duidelijke boodschap te communiceren én om deze te koppelen aan de claim.
Een vertrouwd gezicht
Om de Geas te positioneren als een vertrouwde totaalaanbieder hebben we de band tussen de doelgroep en de Geas ook visueel centraal gezet. Of er nu wel of niet interactie is tussen de Geas monteur en zijn omgeving, de monteur voelt nooit out-of-place. Fotograaf Frans Dekker heeft pakkende beelden geschoten.
Vertrouwen moet je verdienen
Het concept ‘Vertrouwd met energie’ is in eerste instantie doorvertaald naar diverse online en offline communicatieuitingen voor ‘Onderhoud & Storingen’. Meer uitingen voor Geas of specifieke diensten en producten zijn in de maak.
De tone-of-voice, vormentaal, beeldtaal en fotografie komen daar samen tot één geheel. De kracht zit ‘m in consequent communiceren, een helder verhaal en de herhaling, zodat er uiteindelijk maar één keuze overblijft.
Geas Energiewacht, de energie service specialist: Vertrouwd met energie.
We will make them love you!
We vertellen je graag hoe wij mensen
aan jouw merk kunnen binden