Brünen heeft een nieuw gezicht
Digidee ontwikkelde voor Brünen een geheel nieuwe visuele identiteit gekoppeld aan een uniek merkconcept. Brünen heeft een heel duidelijke passie, die verder gaat dan ‘lesjes verkopen’. Die zelfs verder gaat dan iemand goed leren rijden. Er zijn een aantal waarden bepaald die als vertrekpunt dienen. Het merk Brünen staat voor: veilig op weg, persoonlijk professioneel contact en nieuwe mogelijkheden bieden.
Nieuwe mogelijkheden… Dat is bijzonder. Dat is anders. Die passie, betrokkenheid en vakkennis maakt Brünen uniek. En dat willen we naar de doelgroepen communiceren.

Brünen
Verkeerscollege Brünen startte in 1961 en is daarmee één van de oudste rijscholen in Enschede. Inmiddels is Brünen uitgegroeid naar niet alleen één van de grootste rijscholen in Enschede, maar zelfs de grootste in Oost-Nederland! Met zo’n 21 personenauto’s, 5 vrachtwagens, enkele bussen, 15 motoren en verschillende scooters geeft Brünen rijles in Enschede en ver daarbuiten.

Een unieke en veilige reis
Bij de nieuwe identiteit staan de doelgroepen centraal. Dit gaat voornamelijk om jongeren. Het is belangrijk dat de cursist weet dat hij/zij een zeer belangrijke schakel is in het dagelijks verkeer. Elke handeling en beslissing heeft invloed op de andere verkeersdeelnemers en medepassagiers.
Jouw veiligheid, jouw mogelijkheden, jouw toekomst. Driving is about Ü.

Eenvoudig maar vriendelijk
Het nieuwe logo van Brünen straalt een zekere kracht en eenvoud uit. Deze eenvoud vormt een mooie wisselwerking met de heldere visie, die waar mogelijk gekoppeld aan het logo wordt gecommuniceerd. De Ü van Brünen heeft een vrolijke en positieve uitstraling en kan heel goed als los beeldmerk gebruikt worden. Want rijden in Twente gaat om jou én om Brünen.

Beelden die je aanspreken
Om Brünen visueel sterk en uniek neer te zetten is er een eigen beeldtaal ontwikkeld. In deze beelden komt de waarde ‘Driving is about Ü’ duidelijk naar voren. Elk beeld is bewerkt met een speciaal filter die mede deze herkenbare beeldtaal creëert.

Corresponderen is communiceren
‘Driving is about Ü’ vertelt precies wat Brünen wil vertellen. Dit laten we dan ook terugkomen in de huisstijl en alle andere communicatie uitingen. Dat doen we onder andere door de beeldtaal samen met de grote Ü op de visitekaartjes en het briefpapier te herhalen. Door de variërende achterzijdes ontstaat er een dynamische huisstijl. De verschillende doelgroepen zullen zich hier direct in herkennen.

Goed op weg met de communicatie
Iedereen kent de lesauto’s van Brünen. Het zou dan ook een gemiste kans zijn om geen gebruik te maken van deze auto’s om de visie van Brünen te verspreiden. Er zijn maar weinig rijscholen die deze kans hebben gepakt. Op de nieuwe zeer opvallende Audi’s komen de Ü en de boodschap herkenbaar terug. Waarschijnlijk heb je ze al zien rijden, want de Brünen auto’s zijn in heel Twente te bewonderen.

De online communicatie op wielen zetten
De bestaande website van Brünen heeft een restyling gekregen, waarbij Digidee een voorstel heeft gedaan om de typografie, beeldtaal en het kleurgebruik aan te passen aan de nieuwe stijl.
Uiteraard is de nieuwe look ook doorgevoerd in alle social media.

Het nieuwe Brünen introduceert zichzelf aan de wereld
Naast verschillende communicatie uitingen is de nieuwe stijl van Brünen ook doorgevoerd in de krant die zij regelmatig uitbrengen. Deze krant informeert de lezer over wat Brünen allemaal te bieden heeft en laat Enschede en omgeving zien welke weg ze zijn ingeslagen.

Naast deze krant is er ook een aansprekende campagne bedacht om het nieuwe wagenpark onder de aandacht te brengen. Brünen heeft een nieuw gezicht, daarom krijg je van ons een gratis proefles! De introductie actie is zowel in print als digitaal gecommuniceerd. Like, share en plan je proefles via Facebook en op de website van Brünen!

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen
aan jouw merk kunnen binden