De nieuwe identiteit van Twenty Safety Campus is een restyling van de oude huisstijl. De vloeiende lijn en de vorm van het logo verwijzen naar de masssieve hangars en de luchtstromen op het oude vliegveld. Uiteraard is (Twente- en) Brandweerrood de basiskleur. De vormgeving van de middelen is clean en strak gehouden voor duidelijk communicatie. Zo is men dat gewend bij veiligheidsdiensten of op een vliegveldterrein.

Troned, Risk Factory en Safety Field Lab zijn onderdeel van Twente Safety Campus en passen qua vorm ook letterlijk onder het logo. De alarmerend harde kleuren dragen bij aan de herkenbare uitstraling voor de professionele doelgroep.
Risk Factory heeft naast het door ons ontwikkelde logo ook een ‘commercieel’ logo om de ‘niet-professionals’ aan te spreken. Waar nodig wordt dit toegevoegd of separaat gebruikt in de communicatie.

De heldere en herkenbare bewegwijzering is onderdeel van de huisstijl en sluit perfect aan bij (de oude functie van) het gebied. Er is bewust voor gekozen om de logo’s aan te passen zodat ze de basis vormen van de signing. De bewegwijzering begint al ver buiten het terrein en leidt je moeiteloos naar en over het vliegveld tot aan je bestemming.

Voor het gebied van de Zuidkamp en bijzondere verwijzingen – als parkeerbordjes – zijn afwijkende borden ontwikkeld.

De drie onderdelen van Twente Safety Campus en TSC zelf hebben allemaal hun eigen communicatieuitingen gericht op de voor hen belangrijke doelgroepen. Door de harde kleurstelling heb ze ook hun eigen gezicht. Toch is het duidelijk dat ze bij elkaar horen. De kleuren, beeldtaal en strakke vormen zijn erg herkenbaar.

Digidee heeft de basis gelegd voor veel verschillende middelen. Bij Troned hebben we bijvoorbeeld gekeken naar een folderlijn, correspondentiemateriaal, pennen, notitiebloks, vlaggen, spandoeken en een Powerpoint template.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen
aan jouw merk kunnen binden