Enschede Marathon positionering is een groot succes

By 24 augustus 2015Nieuws, Werk

Eind vorig jaar heeft de organisatie van de Enschede Marathon ons gevraagd mee te denken over een nieuwe positionering voor 2015 en een heldere claim om die te onderstrepen. ‘ERVAAR de oudste Marathon van Nederland’ is een oproep en belofte aan alle lopers, toeschouwers en vrijwilligers. De jarenlange expertise van de Enschede Marathon ziet men terug in de kwaliteit van het evenement. Daarnaast is de marathon een beleving voor zowel loper als toeschouwer. Check de case.

Uit het onderzoek van I&O Research is gebleken dat 94% van de deelnemers de nieuwe slogan herkende en kon plaatsen bij de Enschede Marathon. Veruit het grootste deel hiervan beoordeelt de vraag of de deelnemers de slogan bij  het evenement vinden passen met een ruime voldoende (ongeveer de helft zelfs met een 8 of hoger). Een fantastisch resultaat in het eerste jaar.

De algemene waardering voor het evenement is de afgelopen jaren gestegen en dit jaar zijn ze zelfs beoordeeld met een 8.2. Dit heeft alles te maken met de manier waarop de organisatie gebrand is op het verbeteren van de condities voor de lopers en de beleving van de toeschouwers. Volgens ons is dit de reden dat de deelnemers het evenement herkennen in de nieuwe claim, dus alle lof aan de organisatie van de Enschede Marathon. Check het nieuwsbericht op de website van de Enschede Marathon.

Op dit moment zijn we aan het kijken hoe we de nieuwe positionering met slogan het komende jaar nog beter kunnen laden en de herkenning van de Enschede Marathon nog meer kunnen vergroten. Houd de website van Digidee en de Enschede Marathon in de gaten. 🙂

 

Leave a Reply

Digidee © 2023