Case Tanatex Chemicals

Vraag Help ons Tanatex opnieuw neer te zetten als merk. Hoe kan Tanatex Chemicals zich op een passende manier onderscheiden in de textile chemicals market?

Oplossing De cultuur en betrokkenheid van de medewerkers van Tanatex vormen de basis van het merk en de onderneming. De boodschap, de manier van communiceren en de uitstraling staan allemaal in dienst van de waarden van het merk Tanatex.

Resultaat Tanatex wil ervaringen verbeteren en nieuwe ervaringen mogelijk maken. Vanuit hun passie willen ze iets toevoegen aan de producten van hun klanten en de toekomst van de wereld. Die passie maken we bij ieder contactmoment duidelijk.

Tanatex Chemicals
Tanatex is gespecialiseerd chemisch professional op het gebied van oplossingen voor verrijking van textieleigenschappen.

Wat we hebben gedaan
•  Positionering en merkstrategie
•  Visuele identiteit en beeldtaal
•  Corporate communicatieconcept
•  Product Communicatieconcept
•  Product launches
•  Ontwikkeling middelen

Authenticiteit zorgt voor
een sterke positionering

Tanatex is een nogal typisch chemisch bedrijf. Het is een organisatie vol vakidioten. Ze gaan tot het gaatje en hebben de ambitie om in samenwerking iets moois te doen. Tanatex wil namelijk jouw leven aangenamer maken door chemie.

it is authentiek en dat geeft hen een heel eigen plek in de markt. Om die reden zullen klanten en prospects zich aangetrokken voelen tot het merk en willen medewerkers betrokken blijven. Deze unieke persoonlijkheid werd alleen nog niet uitgedragen. Dat doen we nu wel.

EEN WARME BELOFTE

Liefde voor het vak en
betrokken bij klanten

Tanatex is gek op chemie en ze doen alles voor hun opdrachtgevers. Ze geloven dat ze met de liefde voor hun vak de wereld kunnen veranderen. Ze willen oprecht iets toevoegen aan de toekomst en het leven aangenamer maken. Door letterlijk iets toe te voegen aan de producten van hun klanten. Chemie met passie, waardoor ze ervaringen van mensen verbeteren. Daarom…

Tanatex. Adding passion tot textiles.

VERTEL WIE JE BENT

Tanatex claimt de passie
in de textielmarkt

We communiceren inhoudelijk en visueel de betrokkenheid bij klanten en de toekomst van de wereld. Tanatex voegt passie toe en wil ervaringen verbeteren. Dat lees je, zie je en voel je zelfs. In communicatie wordt het rode beeldmerk visueel ingezet als ‘heart shape’ om met heldere en korte claims verbinding duidelijk te maken. Het Tanatex beeldmerk wordt zo een synoniem voor passie.

We love to communicate

Tanatex communiceert vooral op (product)concept-niveau. Door middel van korte kreten delen we – ook bij internationale productlanceringen en bij alle crossmediale sales tools – hun toegevoegde waarde. Dit doen we op een ludieke (internationaal geaccepteerde) manier.

Hierbij is het belangrijk dat er een herkenbare visuele signatuur is die de communicatie ondersteund. De typografie en vormentaal is toegankelijk. De beelden hebben een eigen look. En door toevoeging van een illustratieve stijl (met een abstracte textiel look die tevens in de vormentaal een herkenbare rol vervuld) blijven we ver van de oubollige stijl die veel voorkomt in de chemie.

Het hart van Transfar Chemicals

Tanatex is in 2016 overgenomen door de Chinese wereldspeler Transfar. Zij herkenden in Tanatex Chemicals een partner met veel gespecialiseerde kennis en expertise om hun grip op de wereldmarkt te vergroten. De samenwerking zal ervoor zorgen dat Tanatex de komende jaren nog verder kan groeien en zich kan blijven ontwikkelen in hun niche markt.

Uit die samenwerking groeien weer bijzondere nieuwe initiatieven. Houd de site in de gaten voor meer. 🙂

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden