Case Roomspot

Vraag  Hoe kunnen wij (als toonaangevende organisaties in Twente) studenten en jongeren uit binnen- en buitenland, die op zoek zijn naar een woning in Enschede en omgeving helpen bij het vinden van betaalbare en betrouwbare woonruimte?

Oplossing  We zetten een herkenbaar online platform in de markt gebaseerd op de reputatie en werkwijze van de betrouwbare lokale aanbieders, zodat de doelgroep zich zorgenvrij kan richten op haar studie en/of persoonlijke ontwikkeling?

Resultaat  We ontwikkelden een krachtig merk met een duidelijke naam, professionele uitstraling en heldere communicatie die zich direct richt op haar doelgroepen en als etalage kan dienen voor de aanbieders in de omgeving.

Roomspot
Online platform met het aanbod van beschikbare betrouwbare woonruimte voor studenten en jongeren in Enschede en omgeving.

Wat we hebben gedaan
• Naamontwikkeling
• Positionering en merkstrategie
• Merkconcept
• Visuele identiteit en beeldtaal
• Communicatieconcept
• Marketingcommunicatie strategie
• Online promotiecampagne

Ruimte bieden aan studenten en jongeren

Roomspot is dé betrouwbare partij voor de huisvesting van studenten en jongeren uit binnen- en buitenland. Na inventarisatie en gesprekken met verschillende (samenwerkende) partners heeft Digidee een duidelijke en krachtige naam ontwikkelt. ‘Roomspot’ geeft weer waar het merk voor staat. Het is dé plek om een kamer of woonruimte te vinden voor studenten en jongeren.

Om het online platvorm Roomspot herkenbaar in de markt te zetten is er een betrouwbare professionele uitstraling en heldere communicatie nodig. We ontwikkelden een krachtig merkconcept vanuit het gedachtegoed van de partners. Roomspot vindt het (als samenwerkingsverband van toonaangevende organisaties in Twente) haar plicht om studenten en jongeren die op zoek zijn naar een woning in Enschede en omgeving te helpen bij het vinden van betaalbare en betrouwbare woonruimte, zodat zij zich zorgenvrij kunnen richten op hun studie en/of persoonlijke ontwikkeling.

Een sterk merkbeeld

Dé plek om te vinden

We hebben een logo met beeldmerk en visuele identiteit ontwikkeld dat past bij de merkpersoonlijkheid uit ons onderzoek. Een betrouwbaar no-nonsense merk als basis voor een platform dat gevoed wordt door gevestigde Twentse namen.

De cleanheid van het beeldmerk met het woordmerk geven het merk de gewenste professionele maar toegankelijke uitstraling. Het kleurgebruik en de eenvoudige vormentaal maken het betrouwbaar en overzichtelijk.

Merkbelofte

Een duidelijke boodschap

De corporate claim komt voort uit de positionering, het merkconcept en de merkwaarden die zijn ontwikkeld. Roomspot wil studenten en jongeren graag alle ruimte bieden, zodat ze zich vol vertrouwen kunnen richten op de ontdekkingen en de persoonlijke ontwikkeling die horen bij die fase in hun leven. Daarnaast verwijst de claim uiteraard naar het bieden van woonruimte die past bij de wensen en behoeften van de doelgroep.

Roomspot. We bieden je alle ruimte.

Communiceren vanuit de behoefte van de doelgroep

In communicatie spreekt Roomspot de doelgroepen direct aan vanuit hun behoefte naar geschikte woonruimte, maar ook de ruimte om zich als persoon te ontwikkelen. Door middel van de vormentaal (de pointer vanuit het logo) wordt de juiste hiërarchie gecreëerd tussen tekst en beeld. Hierbij zorgt de vormentaal samen met het kleurgebruik voor de herkenning van het merk.

De merkbelofte ‘Wij bieden je alle ruimte’ is de oplissing die in iedere uiting terugkomt. De betrouwbaarheid die uit de communicatie spreekt en de ruimte die Roomspot biedt is precies wat de doelgroepen moeten onthouden over het merk.

Digidee creëerde verschillende communicatiemiddelen voor Roomspot ter promotie van het nieuwe merk. De Kick-off campagne kun je hier zien. De website is niet door ons ontwikkeld.

Meest studentenhuisvestingsvriendelijke stad van 2018

Enschede is in maart 2019 door de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) uitgeroepen tot meest studentenhuisvestingsvriendelijke stad van 2018. We quoten: “Enschede sprong eruit in de samenwerking tussen gemeente en corporaties. Samen met de gemeente hebben Universiteit Twente, Saxion, SJHT en de Veste een kamerplatform, Roomspot, opgezet om studenten een eerlijke kans te geven op een woning. Roomspot krijgt veel waardering in het rapport.”

Mooi om te zien dat het nieuwe merk wordt herkend en snel resultaat boekt voor de gemeente en haar partners in Roomspot. Zowel nationaal als internationaal.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden