OWK – Oude Wesselink Kozijnen

Vraag De visuele identiteit verbeeldt niet meer waar Oude Wesselink Kozijnen ondertussen naartoe is gegroeid. Zij heeft ons daarom gevraagd haar merk te beoordelen en een voorstel te doen voor een nieuw merkconcept, visuele identiteit en communicatie. Deze nieuwe identiteit moet gecommuniceerd worden naar medewerkers en de omgeving.

Oplossing We herpositioneren het merk in deze tijd als een moderne en professionele organisatie zonder het verleden uit het oog te verliezen. Een identiteitsessie geeft ons input om het merk opnieuw vorm te geven. We onderscheiden OWK van de minder betrouwbare aanbieders in de markt, haar duidelijke visie op de werkwijze en haar klantencontact. 

Resultaat OWK is een sterk merk in de markt van kunststof en aluminium bouwelementen. De campagne zorgt er voor dat het merk goed tussen de oren zit van de medewerkers en haar omgeving.

OWK
OWK produceert en monteert kunststof en aluminium bouwelementen (o.a.  kozijnen, deuren en schuifpuien) voor zowel zakelijke als particuliere markt. De producten worden in eigen huis vervaardigd met kwalitatief hoogwaardige kunststof en aluminium profielen.

Wat we hebben gedaan
•  merkconcept
•  website ontwerp
•  campagne ontwerp
•  animatie ontwerp
•  design huisstijlmiddelen

De nieuwe standaard in de markt

OWK gelooft in een relatie op basis van vertrouwen. Zij wil op een hoog niveau oplossingen bieden, een bijzonder prettige ervaring achterlaten en daar zelf ook een goed gevoel aan over houden. Want OWK vindt dat dit zo hoort. Zij onderscheidt zich in de markt door haar persoonlijke benadering van de klant en haar woon-gebruikerswens. Aandacht, kwaliteit en flexibiliteit zijn daarbij altijd al haar grootste troeven geweest. 

OWK gaat voor de menselijk maat. Dat houdt niet alleen in kijken naar specifieke oplossingen, maar ook naar de benadering die deze klant nodig heeft. Die menselijke maat gaat ook over het bewust loslaten van de verharding van de markt. Het sturen op een gezonde relatie met klanten, gebaseerd op vertrouwen en samenwerking. Niet alleen omdat het zo hoort, maar ook omdat OWK zelf zo behandeld wil worden.

WOORDMERK EN ONDERSCHRIFT

OWK

Voor de nieuwe identiteit van OWK ontwikkelden we een logo dat een directe link heeft naar het product. Daarnaast geeft het logo OWK genoeg body om als serieuze partij in de markt haar naam en status uit te bouwen. De blauwe basiskleur is gehandhaafd en aangepast naar deze tijd en de gewenste beleving. Daarnaast is de kleur nu beter bruikbaar op alle kanalen en middelen. Het onderschrift bij het logo geeft duidelijk weer wat OWK doet: het vervaardigen van ramen en deuren.

MERKBELOFTE

Wij maken het persoonlijk

OWK geeft aandacht aan de klant en zijn vraagstuk en zoekt daarbij de beste oplossing. Een persoonlijk en warm contact is de basis. Ook voor OWK is het persoonlijk: OWK wil voor zowel de klant als haarzelf een prettige beleving. Daarnaast beschrijft de merkbelofte één van de absolute USP’s van OWK: zij vervaardigt het eindproduct in eigen vestigingen in Haaksbergen en Geesteren.

De juiste beleving

OWK doet er alles aan om de juiste beleving neer te zetten voor haar klanten. Een prettige ervaring tijdens het hele proces betekent ook aandacht en een goed gevoel in en om het pand. Van briefpapier en digitale handtekening tot bedrijfskleding en signing van het pand. En natuurlijk de bestickering van de bedrijfsbussen.

Kick-off personeel en teasercampagne

Een animatie maakt het mogelijk om complexe informatie  op een begrijpelijke manier te presenteren. Daarnaast maakt het mogelijk om de boodschap direct in de nieuwe stijl weer te geven.

Met behulp van een animatie is de nieuwe identiteit van OWK gepresenteerd aan het personeel. In de animatie komen de nieuwe naam, merkconcept, visuele identiteit en communicatieconcept voorbij. Een aantal elementen in de animatie is extra kracht bijgezet door highlights en herhaling. Het geeft een mooie samenvatting van de keuzes tijdens een maandenlang proces. De merkbelofte (“wij maken het persoonlijk”) wordt nog eens extra geladen door iedere medewerker een gepersonaliseerde kaart met geschenk te geven.

Op social media en in de lokale krant is in de weken voorafgaand aan de kick-off ‘geteasd’ met de nieuwe identiteit van OWK. In de teasercampagne werd geleidelijk een kleine tip van de sluier gelicht.

Website

 De website heeft een moderne en professionele uitstraling gekregen. In lijn met de merkbelofte is de website gebruiksvriendelijker gemaakt. Een keuzetool helpt de bezoeker naar de juiste pagina. Er is meer ruimte voor het merk en de communicatie en er wordt meer gebruik gemaakt van beeld om mensen op de juiste pagina te inspireren.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden