Case Enschede Marathon

Vraag Ontwikkel een merk dat zorgt voor duidelijkheid en visie voor de toekomst met als resultaat meer terugkerende lopers, langdurige samenwerkingen en een positieve merkbeleving bij Enschede Marathon.

Oplossing Enschede Marathon wil lopers van ieder niveau de mogelijkheid bieden het beste uit zichzelf te halen. Naast een loopevenement is Enschede Marathon een instituut dat bekend staat om haar slimme adviezen en innovatieve oplossingen voor lopers op ieder niveau.

Resultaat Enschede Marathon onderscheidt zich door haar unieke betrokkenheid bij de loper en de meerwaarde die zij levert voor, tijdens en na de loopwedstrijd. Door samenwerking met vooruitstrevende partners kan Enschede Marathon haar beloftes waarmaken. Men komt naar Enschede om zichzelf te verbeteren… en dus komen er meer mensen vaker naar de Enschede Marathon.

Enschede Marathon
De stichting Enschede Marathon organiseert als oudste marathon van Nederland een meerdaags loopevenement met verschillende afstanden in de stad Enschede.

Wat we hebben gedaan
• Positionering en merkstrategie
• Visuele identiteit en beeldtaal
• Communicatieconcept
• Marketingcommunicatie advies
• Website ontwikkeling
• Ontwikkeling overige middelen

Vooruitgang in de loopsport

De Enschede Marathon is altijd meer geweest dan een (loop)evenement. De toegankelijkheid van de sport maakt dat iedereen, in elke laag van de samenleving, kan meedoen. De zichtbaarheid van het evenement zorgt dan ook voor een gezonde prikkel voor de stad en haar omgeving. Enschede Marathon is zich hier heel erg van bewust.

Als evenement enthousiasmeert ze deelnemers en inwoners van de stad. Als kennisorganisatie informeert ze al haar volgers voortdurend over de laatste ontwikkelingen binnen de loopsport en biedt ze begeleiding op ieder niveau. Door een nauwe samenwerking met high-tech partners uit de Twentse regio biedt Enschede Marathon de laatste innovaties en slimme adviezen.

De combinatie van de ervaring uit het verleden en de kennis van de toekomst maakt Enschede Marathon uniek. Iedere loper die vooruitgang wil, loopt in ieder geval in Enschede.

EEN NIEUW UITERLIJK

Ontwikkeling in beeld

Bij een nieuwe positionering hoort een nieuw gezicht. Een iconisch logo waarin dynamiek en ontwikkeling duidelijk aanwezig zijn. In het beeldmerk zijn de letters EM verwerkt. Het logo is beter herkenbaar en beter bruikbaar in de moderne media.

De huisstijlkleuren (zwart en oranje) van Enschede Marathon blijven bestaan, want hierin zit veel herkenning. Door het contrast uit te vergroten wordt dit nog meer uitgebuit.

CLAIM WAAR JE VOOR STAAT

Groei en plezier

Een nieuwe merkbelofte communiceert dat Enschede Marathon het evenement is waar het voor iedereen mogelijk is om te groeien. Zij adviseert, voorziet in informatie en verzorgt alles wat nodig is om goed te kunnen starten en excelleren.

De focus ligt op de constante persoonlijke ontwikkeling van de loper en het plezier dat daarbij hoort. Enschede mag je dus niet missen.

BELEVING

Van briefpapier…

Een merk dat zo breed communiceert vraagt om een dynamische visuele identiteit. Een identiteit die zich kan aanpassen aan de doelgroep, de boodschap en het moment zonder kracht en herkenning te verliezen.

In haar eenvoud hebben het logo, de typografie en het kleurgebruik voldoende eigenheid en impact om zich als professionele organisatie te profileren.

IN BEWEGING

…tot bannering

Bij de toepassing in communicatie is er voldoende vrijheid om zowel corporate als doelgroepgericht iedere boodschap goed over te brengen. De abstracte moderne vlakverdeling in combinatie met beeldmateriaal en de uitgesproken typografie geven de mogelijkheid om accenten te leggen waar nodig.

Crossmediale communicatie was hierbij het uitgangspunt.

Online snel op je plek

Om het nieuwe merk te ondersteunen en de communicatie naar de doelgroepen te verbeteren is er in samenwerking met TriMM een nieuwe website ontwikkeld. De website heeft een uitstraling die past bij een vooruitstrevende professionele organisatie in de sportwereld. Er is meer ruimte voor het merk en de communicatie. De website is gericht op de ambities voor de toekomst om nog breder te informeren over en meer te enthousiasmeren voor de loopsport.

Bevestiging in communicatie

De Enschede Marathon valt of staat met goede communicatie. Via die communicatie informeert ze toeschouwers en vrijwilligers, werft ze partners en sponsors en nodigt zij lopers uit om deel te nemen. Daarnaast voorziet de marathon haar volgers via verschillende kanalen van de laatste tips en nieuwtjes op loopgebied. Ze beschrijven waar mogelijk plezier en/of ontwikkeling. Hierbij is de wisselwerking met de merkbelofte erg belangrijk.

We maken constant duidelijk dat Enschede alles biedt om je te kunnen blijven verbeteren. Als we dat tussen de oren krijgen bij de lopers, dan is de kans groot dat men vaker in Enschede gaat lopen.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden